Hypotheken

Hypotheken

Stap voor stap

Stap 1: Vrijblijvend oriënterend gesprek

Om je zo goed mogelijk te helpen, starten we elk adviestraject met een vrijblijvend oriëntatiegesprek.
Je ontvangt van ons een mail met daarin de inloggevens van jouw persoonlijk beveiligde klantportaal. Om ons goed voor te kunnen bereiden op het gesprek vragen we jou om een recente salarisstrook in het portaal  te uploaden en de vragen van het intake formulier te beantwoorden . Jouw portaal vormt de rode draad in het hele advies- en aanvraagproces. Zo kun je de voortgang van de hypotheekaanvraag volgen, belangrijke documenten downloaden en alle informatie over ons kantoor terugvinden.

Tijdens dit gesprek:

  • Bespreken we je persoonlijke situatie; we willen namelijk graag eerst kennis met je maken.
  • Leggen we uit wie we zijn, hoe wij werken en wat je van ons kunt verwachten.
  • Geven we je een beeld van wat er komt kijken bij het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek
  • Geven we een indicatie van wat je kunt lenen en wat je maandlasten zullen zijn.
  • Bespreken we het gewenst netto maandbedrag en of dit past binnen jouw uitgavenpatroon.
  • Beantwoorden we alle vragen die je hebt.

Stap 2: Het adviesgesprek

Zodra je een woning (onder voorbehoud) hebt gekocht, plannen we het adviesgesprek in.
Om het gesprek en de uiteindelijke acceptatie van je hypotheek vlot te laten verlopen, bereiden wij ons graag goed voor.

Tijdens dit gesprek:

    • Gaan we verder in op jouw persoonlijke situatie, wensen en doelstellingen
    • Geven we informatie over de verschillende hypotheekconstructies
    • Bespreken we de fiscaliteiten die op jouw situatie van toepassing zijn
    • Gaan we op zoek naar het beste hypotheekaanbod voor jou. We vergelijken een groot aantal hypotheekaanbieders op basis van rente, voorwaarden en snelheid van het offertetraject
    • Gaan we in op de mogelijkheden van het energiezuiniger maken van jouw woning
    • Berekenen we de bruto en netto maandlasten
    • Geven we je inzicht in de financiële risico’s van overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en echtscheiding, hiervoor brengen we passende oplossingen in beeld.

Stap 3: Acceptatie en offerte traject

Na het adviesgesprek en het ondertekenen van de opdracht tot dienstverlening, werken wij het adviesrapport verder voor je uit. Dit rapport bespreken we met je en na jouw akkoord vragen we de hypotheekofferte en bijbehorende verzekeringen voor je aan. Na tekenen van de hypotheekofferte sturen wij het complete hypotheekdossier op naar de geldverstrekker. Mocht er een bankgarantie nodig zijn dan regelen we dit ook voor je.

Naast de hypotheek, kunnen we ookde schadeverzekeringen voor je verzorgen: inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstandverzekering etc. We bemiddelen voor een groot aantal verzekeraars, zodat we je hier ook een passend aanbod in kunnen doen.

 Stap 4: Bij de notaris

De hypotheekverstrekker heeft contact met de notaris en zorgt dat het geld op tijd op de rekening van de notaris staat. Je ontvangt van de notaris een overzicht (afrekening) van de geldstromen. Als er sprake is van het inbrengen van eigen geld, dan staat dit ook op de afrekening. Wij controleren deze afrekening of deze klopt. Uiteraard nemen wij contact met jou op als blijkt dat deze niet correct is.

Bij een verbouwing is er vaak sprake van een bouwdepot. Ook het energiezuiniger maken van je huis wordt uit een bouwdepot betaald. Geld opnemen uit het bouwdepot regel je veelal online bij jouw hypotheekverstrekker.

Als je de akte van levering en de hypotheekakte hebt getekend, ben je de trotse eigenaar van je nieuwe woning. Gefeliciteerd!

Stap 5: Na het afsluiten

Na het afsluiten van jouw hypotheek stopt ons werk niet. Dit betekent dat we niet stil gaan zitten. In jouw leven zullen dingen kunnen veranderen; een nieuwe baan, kinderen, trouwen met pensioen etc etc.Deze veranderingen kunnen impact hebben op jouw portomonee. Wij vinden het belangrijk dat we contact blijven houden. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een nieuwe werkwijze waarmee wij jou financieel blijven ontzorgen.

Stap 1: Gratis oriënterend gesprek

Stap 1: Vrijblijvend oriënterend gesprek

Om je zo goed mogelijk te helpen, starten we elk adviestraject met een vrijblijvend oriëntatiegesprek.
Je ontvangt van ons een mail met daarin de inloggevens van jouw persoonlijk beveiligde klantportaal. Om ons goed voor te kunnen bereiden op het gesprek vragen we jou om een recente salarisstrook in het portaal  te uploaden en de vragen van het intake formulier te beantwoorden . Jouw portaal vormt de rode draad in het hele advies- en aanvraagproces. Zo kun je de voortgang van de hypotheekaanvraag volgen, belangrijke documenten downloaden en alle informatie over ons kantoor terugvinden.

Tijdens dit gesprek:

  • Bespreken we je persoonlijke situatie; we willen namelijk graag eerst kennis met je maken.
  • Leggen we uit wie we zijn, hoe wij werken en wat je van ons kunt verwachten.
  • Geven we je een beeld van wat er komt kijken bij het kopen van een huis en afsluiten van een hypotheek
  • Geven we een indicatie van wat je kunt lenen en wat je maandlasten zullen zijn.
  • Bespreken we het gewenst netto maandbedrag en of dit past binnen jouw uitgavenpatroon.
  • Beantwoorden we alle vragen die je hebt.
Stap 2: Het adviesgesprek

Stap 2: Het adviesgesprek

Zodra je een woning (onder voorbehoud) hebt gekocht, plannen we het adviesgesprek in.
Om het gesprek en de uiteindelijke acceptatie van je hypotheek vlot te laten verlopen, bereiden wij ons graag goed voor.

Tijdens dit gesprek:

    • Gaan we verder in op jouw persoonlijke situatie, wensen en doelstellingen
    • Geven we informatie over de verschillende hypotheekconstructies
    • Bespreken we de fiscaliteiten die op jouw situatie van toepassing zijn
    • Gaan we op zoek naar het beste hypotheekaanbod voor jou. We vergelijken een groot aantal hypotheekaanbieders op basis van rente, voorwaarden en snelheid van het offertetraject
    • Gaan we in op de mogelijkheden van het energiezuiniger maken van jouw woning
    • Berekenen we de bruto en netto maandlasten
    • Geven we je inzicht in de financiële risico’s van overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en echtscheiding, hiervoor brengen we passende oplossingen in beeld.
Stap 3: Acceptatie en offerte traject

Stap 3: Acceptatie en offerte traject

Na het adviesgesprek en het ondertekenen van de opdracht tot dienstverlening, werken wij het adviesrapport verder voor je uit. Dit rapport bespreken we met je en na jouw akkoord vragen we de hypotheekofferte en bijbehorende verzekeringen voor je aan. Na tekenen van de hypotheekofferte sturen wij het complete hypotheekdossier op naar de geldverstrekker. Mocht er een bankgarantie nodig zijn dan regelen we dit ook voor je.

Naast de hypotheek, kunnen we ookde schadeverzekeringen voor je verzorgen: inboedel, opstal, aansprakelijkheid, rechtsbijstandverzekering etc. We bemiddelen voor een groot aantal verzekeraars, zodat we je hier ook een passend aanbod in kunnen doen.

Stap 4: Bij de notaris

 Stap 4: Bij de notaris

De hypotheekverstrekker heeft contact met de notaris en zorgt dat het geld op tijd op de rekening van de notaris staat. Je ontvangt van de notaris een overzicht (afrekening) van de geldstromen. Als er sprake is van het inbrengen van eigen geld, dan staat dit ook op de afrekening. Wij controleren deze afrekening of deze klopt. Uiteraard nemen wij contact met jou op als blijkt dat deze niet correct is.

Bij een verbouwing is er vaak sprake van een bouwdepot. Ook het energiezuiniger maken van je huis wordt uit een bouwdepot betaald. Geld opnemen uit het bouwdepot regel je veelal online bij jouw hypotheekverstrekker.

Als je de akte van levering en de hypotheekakte hebt getekend, ben je de trotse eigenaar van je nieuwe woning. Gefeliciteerd!

Stap 5: Na het afsluiten

Stap 5: Na het afsluiten

Na het afsluiten van jouw hypotheek stopt ons werk niet. Dit betekent dat we niet stil gaan zitten. In jouw leven zullen dingen kunnen veranderen; een nieuwe baan, kinderen, trouwen met pensioen etc etc.Deze veranderingen kunnen impact hebben op jouw portomonee. Wij vinden het belangrijk dat we contact blijven houden. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een nieuwe werkwijze waarmee wij jou financieel blijven ontzorgen.